سبک زندگی اسلامی                       

نشانه های رفعت، تاریکی و توقف قلب چیست؟:قرآن کریم راجع به نعمت عقل، بیش از ۵۰ آیه بیان نموده است، حدود ۱۵۰ آیه از قرآن کریم ناظر به قلب به عنوان عقل درون است؛ این مهم نشان دهنده اهمیت مراقبت از آن و سد روزنه‌ها نفوذ شیطان است چرا که آنچه از گوش و چشم وارد می‌شود مستقیم بر عقل اثر می‌گذارد.بیشتر کسانی که جهنم می روند قلب دارند اما اهل تعقل و اندیشه نیستند؛ وقتی که قلب تعقل نداشته باشد، چشم کور می‌شود و با وجود برخورداری از گوش، حرف حق بر قلب اثر نمی‌کند چرا که قلب اینان تعطیل و قفل بر قلبشان زده شده است.علت اینکه ما نمی توانیم از دو نعمت بینایی و شنوایی درست استفاده کنیم، به جهت این است که قفل به قلب خود زده و قلب را به خفض مبتلا کرده‌ایم.بر اساس آیه ۴ سوره فتح خداوند سکینه و وقار را برای مومنین قرار داده است تا از رهگذر آن آرامشی که بر قلب حاکم است، ایمان خود را زیاد کنند. اگر انسان به قلب توجه نداشته و از آن مراقبت نکند، آسیب جدی متوجه‌اش خواهد شد.با توجه به تفاوت های قلب مادی و قلب معنا همانطور که اطبا به مراقبت از قلب مادی که وظیفه پمپاژ خون در بدن را بر عهده دارد تاکید دارند، باید از قلب معنا و حالت ملکوتی الهی که انس آفرین و مقوم روح است، صیانت نمایند.باید راه و طریق سالکان الی الله مورد توجه قرار گیرد؛ انس با نماز و اهتمام به ذکر الهی قلب را نورانی و به سوی خدا رهنمون و مرتفع می‌سازد. قرآن کریم بعد از نماز افضل اذکار است.رضایت از ذات اقدس الهی  از مهم‌ترین عوامل فتح قلب و نیز توجه به غیر خدا و تمرکز بر امور دنیوی  از مهمترین عوامل تاریک سازی قلب و سقوط آدمی است صنع الهی زیباست و هیچ فعلی از خدا قبیح و زشت نیست و هر آنچه زشتی وجود دارد، پدیده بشری است، رضایت الهی آرامش روح و بهجت و سرور حقیقی را به دنبال دارد.تمام این مشکلات دنیوی آزمونی الهی است که نباید اضطرابی نسبت به آنها داشته باشیم،غفلت از خداوند متعال برای انسان توقف ایجاد می‌کند، انجام امر الهی، اجتناب از نهی الهی و شوق به سمت خداوند متعال چه در امور مادی و چه در سفر آخرت، موجب رفعت قلب می‌شود.توکل، صدق و یقین نشانه‌هایی گشودگی قلب است و عجب و خودبرتر بینی، ریا و حرص دنیا مهم‌ترین عوامل تاریکی قلب هستند و نشانه توقف قلب نیز در این است که انسان از عبادت خداوند لذتی نمی برد، گناه برای او چندش آور نیست و حلال و حرام را باهم قاطی می کند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

درمان با نامهای خداوند = اسماء الحسنی :دکتر ابراهیم کریم، مبتکر در رشته‌ی زمین‌شناسی گوید: نامهای زیبا و نیکوی خداوند، نیروی شفابخش برای درمان بسیاری از بیماریها دارند، آن هم به وسیله‌ی روشهای دقیق اندازه‌گیری درسنجش تواناییهای درونی بدن انسان.او پی برده است که هریک ازنامهای خدا نیرویی دارد که سیستم دفاعی بدن را برای کار شایسته و مناسب در اعضای معینی تحریک می‌کند. وی با اجرای قوانین صدا و آهنگ متوجه شد که نام بردن حتی یکی ازاسماء الحسنی سیستم‌های انرژی بخش و توان حیاتی درون بدن انسان را بهبود می‌بخشد. او پس از سه سال تحقیق و آزمایش به نتایج زیردست یافت:نام بیماری  ستون فقرات........الجبار   قلب.........النور  رگ قلب.......الوهاب   اعصاب .........المغنی

معده..........الرزاق      غده ی تیروئید..........الجبار  سردرد........الغنی    کلیه........الحی    روده ها.........الرزاق

پانکراس.......الباریء    دردگوش..........السمیع    غده تیموس........القوی    غده فوق کلیوی.........الباریء

عضله ی قلب........الرزاق   چشم.......النورالبصیر   سرطان.......الله جل جلاله   سینوزیت......الطیف الغنی

شریان های چشمی ......المتعال  قولون (روده بزرگ)....الرووف  کیست چربی......النافع    عصب چشم......الظاهر

درداستخوان......النافع    رحم.....الخالق   روماتیسم.........المهیمن  مثانه.......الهادی  پروستات........الرشید

فشارخون.......الخافض     ریه .....الرزاق    زانو......الرووف    ران.........الرافع   عضلات........القوی  شریان ها.........الجبار

کبد........النافع .   دکتراشاره دارد که خودش نخستین کسی است که این ازمایش ها برروی اوانجام شد وبیماری التهاب چشم هایش رابا زبان آوردن نامهای  النور،البصیر،الوهاب درمان کردودرعرض ده دقیقه کاملا شفا یافت وسرخی چشم هایش برطرف شد. اومتوجه شد که نام های خداوند برای پیش گیری نیز موثرند وپی برد که نیروی درمان هنگام تلاوت آیات شفا وپس ازذکرهای نام های  خداچندبرابر می شود .روش درمان :گذاشتن دست برمحل درد وگفتن نام خدا تا حد امکان (  تقریبا حدود چهل بار )ان قدرتکرارکند تا درد به خواست خداوند متعال برطرف شود.خداشفا دهنده است.در باب شفا و سلامتی

همه عمرتان را صرف این بدنی که قرار است غذای کرم ها شود نکنید , صرف یک چیزی بکنید که فرشتگان میخواهند ببرند...الهى قمشه ایی               

عبادت در حضور کودک:عبادت در حضور کودک تشویقی است برای جلب او به نماز و نیایش. امام صادق فرمودند: امیرالمؤمنین علیه‌السلام در خانه خود اتاق متوسطی برای نماز داشت هر شب که طفلی به خواب نمی‌رفت امام او را به آن اتاق می‌برد و نماز می‌خواند.جامع آیات و احادیث نماز، ج2، ص111حال کودکی که شاهد نماز خواندن والدین نیست یا به ندرت آن‌ها را در حال نماز می‌بیند چگونه اهل نماز شود؟ باید دانست که پدر و مادر نخستین الگوی کودک هستند.شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، صفحه77